Gry komputerowe a wrogowie i sprzymierzeńcy

Świat składa się z ludzi dobrych i złych. Gry komputerowe to źródło postrzegania wszystkich, jako wrogów i sprzymierzeńców. W grze spotykamy osobniki, których albo należy zlikwidować, albo trzeba im zaufać. Częściej jednak spotykamy się z występowaniem wrogów, niż sprzymierzeńców. Fikcyjny świat przekracza granice realności, przez co młodzi ludzie dość często traktują wszystkich ludzi w dwóch kategoriach: wroga i sprzymierzeńca. Jest to bardzo niebezpieczne, ponieważ może prowadzić do stworzenia pewnej blokady, która prawdopodobnie stanie się przyczyna zaburzeń rozwojowych. Traktowanie wszystkich, jako złych i dobrych, tych do likwidacji i tych, którzy mogą żyć, pozwala stwierdzić, że taka osoba może traktować siebie, jako bohatera ludzkości i jako pana świata. Jest to sprzeczne z religią i wszystkimi zasadami etycznymi. Brak umiejętności zaakceptowania ludzi takimi, jakimi są może prowadzić do ogromnej ilości fobii. Gry komputerowe nie są dobrym źródłem socjalizacji, ponieważ mogą wprowadzać ogromne ilości niedorzeczności, powodujące różnice w świadomości społecznej. Nie należy, zatem grać tylko w gry przygodowe, gdzie należy mordować wrogów, a dobrze traktować sprzymierzeńców. Świat to także amalgamat człowieczeństwa, dlatego bezzasadne jest traktowanie wszystkich w dwóch kategoriach. Umiejętność doboru odpowiedniego rodzaju rozrywki pomaga na pełne, bezproblemowe dostosowanie się do społeczeństwa.

You can leave a response, or trackback from your own site.