Tester gier komputerowych

Ciekawym zawodem który raczej się kojarzy z dość lekką pracą jest na pewno tester gier komputerowych. Zadaniem testera jest jak sama nazwa wskazuje testowanie gier. Jednakże z pozoru ta nazwa brzmi bardzo przyjemnie a czasami do takich nie należy. Jego praca często polega na mozolnym kilkakrotnym przechodzeniu jednego poziomu aby móc wyeliminować wszystkie błędy. Podczas testu trzeba sprawdzić czy gra działa stabilnie, czy jest wydajna i nie zawiera żadnych złych elementów które będą odstraszać graczy. Jeśli programiści wydadzą już pierwszą wersje beta, wtedy testerzy już są włączani do produkcji. Większość gier komputerowych posiada również różne poziomy trudności dlatego więc, zadaniem testera jest sprawdzanie ich wszystkich. Jeśli poziomy będą za trudne do przejścia wtedy gracze będą się szybko zniechęcali do grania w taką grę. Po każdym dniu testów, tester zobligowany jest do tworzenia specjalnych raportów na temat gier w których musi zamieszczać wszystkie uwagi i zalecenia co do twórców gier komputerowych. Na podstawie takich raportów programiści poprawiają grę, tworząc nowe poziomy biorą pod uwagę wcześniejsze błędy jakie popełniali i starają się wciąż je poprawiać.

You can leave a response, or trackback from your own site.